عمل آب سیاه چشم یا گلوکوم + هزینه و علائم

هزینه عمل اب سیاه چقدر است؟ نکات مهم برای تعیین قیمت عمل

آب سیاه چشم یا گلوکوم بیماری است که می تواند سبب آسیب عصب بینایی و در نتیجه کوری شود. این بیماری در آغاز هیچ علامتی ندارد ولی می تواند در طول چند سال سبب کاهش بینایی و نهایتاٌ کوری شود. درمان زودرس می تواند مانع پیشرفت بیماری و کاهش دید بیمار گردد.

عمل آب سیاه چشم

علائم خطرناک آب سیاه چشم

همه ممکن است به آب سیاه مبتلا شوند، با این حال عامل‌های خطر مشخصی وجود دارد که احتمال ابتلا به این عارضه را افزایش می‌دهد. عامل‌های خطر گلوکوم شامل فشار خون بالا، دیابت، مصرف درازمدت استروئید، سن و سابقه خانوادگی می‌شود. افراد با نژاد آفریقایی امریکایی و سالمندان بالای 60 سال بیش از بقیه در معرض خطر ابتلا به آب سیاه قرار دارند. نشانه‌های آب سیاه معمولاً در معاینه روتین چشم تشخیص داده می‌شود. اشخاصی که نمی‌توانند هر روز از قطره چشم استفاده کنند یا نتوانسته‌اند فشار داخل چشم را کنترل کنند، متقاضیان ایده‌آل جراحی آب سیاه به شمار می‌آیند.

نشانه‌های آب سیاه چشم چیست؟

آب سیاه چشم یا گلوکوم زاویه باز در ابتدا علامت خاصی ندارد. دید طبیعی بوده و دردی وجود ندارد. با ادامه یافتن بیماری، بیمار متوجه می شود که هر چند اشیایی را که جلویش قرار دارند خوب می بیند ولی اشیایی را که در کنار قرار داشته و باید از گوشه چشم به آنها نگاه کند به خوبی نمی بیند.
بیمار مبتلا به گلوکوم در صورت عدم درمان ممکن است ناگهان متوجه شود که “دید کناری” ندارد. درست مانند این است که دارد از درون یک لوله به اطراف نگاه می کند. ادامه یافتن بیماری ممکن است سبب از بین رفتن باقی مانده دید حتی در مرکز شده و بیمار کور شود

هزینه عمل آب سیاه چشم چقدر است؟

هزینه عمل آب سیاه به روش درمان و عامل‌های دیگری از قبیل محل انجام جراحی و نوع بیمه بیمار بستگی دارد. جراحی آب سیاه معمولاً گران‌تر از درمان دارویی مستمر است، اما با یک بار هزینه کردن می‌توانید عارضه را درمان کنید.

قیمت عمل آب سیاه چشم بر اساس شدت بیماری

هزینه جراحی آب سیاه به جراح انتخابیتان هم بستگی دارد. برخی پزشکان میزان اصلاح مورد نیاز را مدّ نظر قرار می‌دهند. هرچه ناهنجاری‌های چشم بیشتر باشد و به اصلاح گسترده‌تری نیاز داشته باشد، طبعاً هزینه درمان هم بالاتر خواهد بود.

محل زندگی  در تعیین هزینه عمل آب سیاه چشم تاثیر دارد؟

جغرافیا نیز بر هزینه جراحی آب سیاه اثر می‌گذارد. عامل‌های زیر باعث تفاوت قیمت جراحی آب سیاه می‌شود:

  • آموزش و تجربه جراح
  • انجام دادن جراحی در مراکز دولتی یا خصوصی
  • نوع دستگاه و عمل
  • گستردگی جراحی
سخن آخر

آب سیاه چشم یا گلوکوم بیماری است که سبب آسیب عصب بینایی و در نتیجه کوری می شود.درمان زودرس می تواند مانع پیشرفت بیماری و کاهش دید گردد.

کلینیک چشم دکتر یادگاری ارائه کننده تمام خدمات مربوط به چشم شامل لیفت شقیقه، فمتولیزیک ،پتوز، بلفاروپلاستی، انحراف چشم، ضعیفی چشم و غیره می باشد. کلینیک ما با داشتن دکتری زبده و با مهارت و همچنین تیم متخصص و قوی یکی از کلینیک های مطرح در کشور است که شما می توانید با یکبار مراجعه و مشاهده مراجعین محترم و رضایت آنها از خدمات مجموعه ما، اطمینان حاصل کنید.
برای مشاوره رایگان یا گرفتن نوبت در درمان و زیبایی چشم کافیست با شماره ۰۹۱۲۰۶۱۷۹۷۳ با ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *