هزینه عمل PRK: چه عواملی بر قیمت جراحی پی آر کی اثر دارد؟

پی آر کی

اگر شما هنگامی که سعی می‌کنید روی اشیایی که در فاصله دور یا نزدیک قرار دارند تمرکز کنید، دچار تاری دید می‌شوید. احتمالا به دنبال یک روش درمانی هستید که بتوانید مشکل خود را درمان کنید و نتایج خوبی را به دست بیاورید.   انجام این عمل جراحی یک سرمایه‌گذاری عالی است، اما بهتر است بدانید که هزینه درمان شما چقدر است و هزینه آن شامل چه مواردی می‌شود. در این مقاله به عوامل موثر بر هزینه عمل PRK خواهیم پرداخت. برای اینکه بفهمید آیا شما متقاضی مناسبی برای این نوع عمل جراحی هستید یا خیر و هزینه حاصل از درمان شما چقدر است، این مقاله را از دست ندهید. 

جراحی PRK چیست؟ 

عمل جراحی PRK به برطرف کردن علائم و نشانه‌ها، درمان علل اصلی بروز دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم می‌پردازد. در این روش، با اصلاح شکل قرنیه، نور می‌تواند به طور صحیح روی شبکه متمرکز شود و به این ترتیب تصاویر واضحی را به وجود خواهد آورد. 

هزینه عمل PRK چقدر است؟ 

انجام عمل جراحی پی آر کی در افراد مختلف متفاوت است. هزینه عمل PRK به عوامل مختلفی از قبیل سطح دشواری عمل، تجربه پزشک، مراقبت‌های قبل و بعد از عمل بستگی دارد. 

مزایای عمل پی آر کی

به صورت کلی لیزیک، محبوب‌ترین روش برای اصلاح مشکلات بینایی توسط لیزر است. اما، سابقه استفاده از پی آر کی برای درمان مشکلات چشم بیشتر است و در برخی از بیماران خاص بهترین روش برای درمان محسوب می‌شود. برخی از مزایای عمل جراحی پی آر کی عبارتند از: 

  • می‌تواند جایگزین مناسبی برای عمل جراحی لیزیک در بیمارانی باشد که دچار خشکی خفیف چشم هستند یا بافت قرنیه آن‌ها نازک شده است. 
  • نیازی به ایجاد فلپ قرنیه ندارد. 
  • نیاز به تعویض مکرر عینک را کاهش خواهد داد. 
  • پزشکان در هنگام انجام عمل جراحی پی آر کی نیازی به ایجاد فلپ قرنیه ندارند. این مسئله در مقایسه با لیزیک برای افرادی که به انجام فعالیت‌های با تماس جسمانی بالا می‌پردازند، یک مزیت مهم محسوب می‌شود. 
  • در جراحی لیزیک تحت فشار قرار گرفتن چشم می‌تواند باعث خارج شدن فلپ قرنیه شود که چنین خطری در عمل جراحی پی آر کی وجود ندارد. 

افراد مناسب برای عمل پی آر کی 

افرادی که موارد زیر درباره آن‌ها صدق می‌کند متقاضیان مناسبی برای عمل جراحی پی آر کی هستند: 

  • کسانی که قصد دارند به اصلاح مشکلات مربوط به خطای انکساری از قبیل دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم بپردازند. 
  • داشتن سن بالای ۱۸ سال 

 آیا هزینه عمل PRK خیلی بالا است؟ 

 تعداد زیادی از بیماران قصد دارند که به اصلاح مشکل دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم خود بپردازند اما در مورد هزینه PRK نگرانی دارند. بسیاری از افراد، دوست دارند که به بهبود بینایی خود بپردازند؛ اما به سراغ این عمل نمی‌روند، زیرا تصور می‌کنند که یک روش جراحی گران قیمت است. به طور متوسط هزینه عمل جراحی پی آر کی به شدت مشکل انکساری و شرایط بیمار بستگی دارد. هزینه عمل PRK به ازای یک چشم محاسبه می‌شود اما اکثر بیماران به اصلاح هر دو چشم نیاز دارند. 

هزینه عمل پی آر کی

نحوه تعیین هزینه عمل PRK

هزینه prk در بیماران مختلف متفاوت است، پزشک در جلسه مشاوره به بررسی فاکتورهای آن خواهد پرداخت. این فاکتورها عبارتند از: 

  • نوع و شدت خطای انکساری، فاکتوری است که در بیماران مختلف متفاوت است. بیمارانی که خطای انکساری آن‌ها بالا است به جراحی پیچیده‌تر نیاز دارند که این مسئله در تعیین هزینه درمان تاثیر می‌گذارد. 
  • بیمارانی که دچار نزدیک بینی یا دوربینی و آستیگماتیسم هستند هزینه عمل جراحی آن‌ها کمی بالاتر خواهد بود. 
  • بیمار می‌تواند به سراغ عمل جراحی پی آر کی به روش قدیمی بروند. در این روش نقشه چشم به طور دقیق مشخص می‌شود و به پزشک کمک می‌کند اصلاح دوربینی، نزدیک بینی آستیگماتیسم و مشکلاتی از قبیل هاله نور که بر کیفیت بینایی تاثیر می‌گذارند بپردازد. استفاده از این نوع فناوری برای انجام عمل جراحی باعث کاهش هزینه خواهد شد. 
  • معمولاً پزشکان از بی‌حسی موضعی در جراحی پی آر کی استفاده می‌کنند. اگر شما بخواهید که پزشک از بیهوشی عمومی استفاده کند هزینه عمل جراحی افزایش خواهد یافت. 

فاکتورهای مهم برای تعیین هزینه عمل PRK 

هزینه عمل PRK، به عوامل مختلفی بستگی دارد، برخی از این عوامل عبارتند از: 

  • مکان: هزینه عمل پی آر کی در هر منطقه و شهر ممکن است متفاوت باشد. هزینه‌ها بسته به قیمت زمین، اجاره مکان و هزینه‌های مربوط به آن منطقه متغیر است. 
  • تجهیزات و مواد مصرفی: هزینه‌های مربوط به تجهیزات پی آر کی، مواد مصرفی مورد نیاز و تکنولوژی استفاده شده در آن تاثیرگذار است. 
  • تخصص و تجربه پزشک: هزینه عمل پی آر کی ممکن است بر اساس تجربه و تخصص پزشک متفاوت باشد. پزشکان با تجربه و شهرت بیشتر معمولاً هزینه‌های بیشتری دارند. 
  • میزان پوشش بیمه: اگر بیمه شامل هزینه عمل پی آر کی باشد، هزینه‌ها ممکن است با توجه به نوع بیمه و میزان پوشش تغییر کند. 
  • مشکلات و عوارض ممکن: در صورت وجود مشکلات یا عوارض پس از عمل پی آر کی، هزینه‌های مربوط به درمان و مراقبت بعدی نیز افزایش خواهد یافت. 

مراقبت از بیمار

نوع خدمات مراقبتی در تعیین هزینه عمل نقش دارند. تعداد زیادی از مراکز لیزر چشم اغلب برای مشاوره تقاضای هزینه می‌کند. جالب است بدانید که در برخی از مراکز فهرستی از نکات مهم در اختیار فرد قرار می‌گیرد و او فقط روزی که قرار است از جراحی شود پزشک را ملاقات خواهد کرد. اما در برخی دیگر از مراکز جراحی، فرد پزشک را در جلسه مشاوره اولیه و در هنگام انجام عمل جراحی و پس از آن ملاقات خواهد کرد.

در جلسه مشاوره پزشکی به طور کامل به ارزیابی و معاینه چشم و بررسی سطح بینایی آن خواهد پرداخت و روش‌های مختلفی که برای درمان وجود دارد را توضیح خواهد داد. فرد می‌تواند همواره و تا زمان عمل و پس از آن به پزشک دسترسی داشته باشد و سوالاتی که پیش می‌آید را از او پرسد. مراقبت‌های بعد از عمل، شامل مراجعه به پزشک است تا وضعیت چشم را بررسی کند و از بهبود سطح بینایی اطمینان حاصل نماید. مراقبت‌های بعد از عمل تا زمانی که فرد به طور کامل بهبود پیدا کند و از نتایج به دست آمده رضایت داشته باشد ادامه خواهد یافت. 

تفاوت هزینه عمل جراحی PRK با جراحی لیزیک 

هزینه عمل جراحی پی آر کی در مقایسه با جراحی لیزیک کمی بیشتر است. این امر به استفاده از فناوری‌های جدید و طولانی بودن مراقبت‌های بعد از عمل بستگی دارد. بیمار، باید بداند که اگرچه ممکن است هزینه جراحی زیاد باشد این روش جراحی با مزایای بیشتری برای او همراه است. افرادی که نمی‌توانند متقاضی جراحی لیزیک باشند، مانند افرادی که قرنیه آن‌ها نازک است یا شکل نامناسبی دارد یا مردمک آن‌ها بزرگ است. اغلب متقاضی مناسبی برای عمل جراحی پی آر کی هستند و می‌توانند به نتیجه قابل قبولی دست پیدا کنند. 

کلام پایانی

با توجه به عوامل متعددی که بر هزینه عمل PRK تاثیر می‌گذارند، از جمله مکان، تخصص و تجربه پزشک، تجهیزات و مواد مصرفی، میزان پوشش بیمه و مشکلات ممکن پس از عمل، استفاده از تکنیک PRK برای اصلاح بینایی می‌تواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد. برای دریافت تخمین دقیق هزینه، توصیه می‌شود با یک متخصص ارتباط برقرار کرده و شرایط خاص خود را مطرح کنید. 

سوالات متداول

آیا هزینه عمل پی آر کی در تمام مراکز درمانی یکسان است؟ 

خیر، هزینه PRK ممکن است به دلایل مختلفی مانند: شهرت و توانایی پزشک، بیمارستان، شهر و استان و… متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *