درمان تاری دید بعد از عمل آب مروارید

بهترین راه درمان تاری دید بعد از عمل آب مروارید چیست؟

آب مروارید نوعی بیماری چشمی است که بر روی عدسی چشم ایجاد می شود و منجر به تیره و کدر شدن عدسی چشم و به دنبال آن اختلالات بینایی و تاری دید در فرد می شود.

جراحی آب مروارید چیست؟

جراحی آب مروارید عبارت است از برداشتن عدسی‌های طبیعی چشمتان که با افزایش سن، مات یا کدر شده‌اند. بسیاری از عادات بد وجود دارد که باعث ایجاد آب مروارید می‌شوند، اگرچه این عارضه رابطه‌ی مستقیمی با بالا رفتن سن دارد. در این عمل جراحی، عدسی طبیعی چشم با یک لنز مصنوعی شفاف جایگزین شده تا دید واضح و شفاف بیمار بازگردانده شود. این عمل یکی از پرکاربردترین عمل ها است و هنگامی که به دست یک جراح ماهر و توانا صورت بگیرد، سریع‌ترین عمل جراحی چشم می‌باشد.

در مورد جراحی و درمان آب مروارید، میزان موفقیت بسیار بالا و نیز شانس بیشتری برای بهبود بینایی وجود دارد. می‌توان انتظار داشت که در طی چند ساعت پس از عمل به خانه برگردید. احساس چشم در طی چند ساعت پس از عمل برمی‌گردد اما ممکن است چند روز طول بکشد تا بینایی کاملاً واضحی داشته باشید. تا آن زمان باید مراقب چشمان خود باشید.

علت تاری دید بعد از عمل آب مروارید چیست؟

تاری دید بعد از عمل آب مروارید می تواند علل مختلفی داشته باشد. یکی از این علائم می تواند عفونت چشم باشد. علت دیگر تاری دید چشم ممکن است مربوط به شماره لنزی باشد که بعد از عمل جراحی آب مروارید داخل چشم گذاشته می شود که می تواند شماره لنز اشتباه باشد.

علل دیگر تاری دید این است که جنس لنزها از مواد شیمیایی بوده که در بعضی موارد پشت لنز رسوباتی ایجاد می شود که می تواند سبب کدورت عدسی چشم بعد از عمل شود. دلیل دیگر التهاب و مشکلات شبکیه چشم است که می تواند پس از عمل جراحی آب مروارید ایجاد شود و باعث تاری دید بعد از عمل شود.

مراقبت های بعد از عمل آب مروارید

علائم زیر بعد از جراحی آب مروارید، طبیعی است:

• چشمان آبکی و اشک آلود
  • تاری دید یا دو بینی
  • قرمز بودن چشم‌ها

در صورت مشاهده‌ی موارد زیر پس از جراحی آب مروارید بلافاصله با چشم پزشک خود تماس بگیرید:

• از دست دادن بینایی
  • لکه‌های شناور متعدد در جلوی چشم یا برق زدن (فلاش‌های نوری) در چشم
  • درد مداوم
  • حالت تهوع و استفراغ
  • سرفه یا عطسه بیش از حد
  • بدتر شدن دید

مراقبت درست و دقیق بعد از جراحی آب مروارید برای جلوگیری از عفونت چشم، به حداقل رساندن عوارض جانبی و احیای دید واضح در ابتدای امر بسیار ضروری است. راهنمایی‌هایی که بعد از جراحی در اختیار شما قرار می‌گیرد، یک راهنما برای هدایت شما در مسیر بهبودی موفق می‌باشد.

تاری دید بعد از عمل آب مروارید

بهترین راه درمان تاری دید بعد از عمل آب مروارید

نگران تاری دید بعد از عمل آب مروارید نباشید، چرا که این مسئله به معنای بازگشت بیماری آب ‌مروارید نمی باشد و این امر تنها به دلیل رشد یک غشاء یا لایه در بخش پشتی لنز مصنوعی یا عوامل دیگری ایجاد شده است. حال آنکه چنانچه بیمار پس از جراحی آب مروارید با این مسئله مواجه شده و دچار تاری دید شود، ممکن است جهت اصلاح این حالت احتیاج به جراحی لیزری چشم ضرورت یابد که در این جراحی بخش تار کپسول عدسی از چشم بیمار پاک می شود و به این ترتیب فضای کافی و مناسب جهت نگهداری لنز مصنوعی باقی خواهد ماند.

اگر دچار تاری دید بعد از عمل آب مروارید شده اید در اول فرصت حتما با پزشک خود در میان بگذارید تا پزشک شما را معاینه کند و تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد.

آیا می‌توانیم بعد از جراحی آب مروارید رانندگی کنیم؟

معمولاً ۲ روز بعد از عمل جراحی چشم می‌توانید با اطمینان رانندگی را شروع کنید، اما این موضوع می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد. هر بیمار متفاوت است و بنابراین بسیار دشوار است که بگوییم دقیقاً کدام بیمار می‌تواند پس از عمل رانندگی کند. هنگامی که هر دو چشم در یک جلسه تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، یا وقتی فقط یک چشم تحت درمان قرار می‌گیرد، در هر صورت بیماران معمولاً می‌توانند 2 روز بعد از عمل شروع به رانندگی کنند.

چه زمانی می‌توانم بعد از عمل آب مروارید دوباره به سر کارم برگردم؟

مدت زمانی که پزشکان برای از سرگیری کار حرفه توصیه می‌کنند، بستگی به شغل بیمار دارد. بیشتر افرادی که دارای مشاغل دفتری هستند، می‌توانند طی چند روز کار خود را از سر بگیرند. کسانی که در یک محیط دارای گرد و غبار کار می‌کنند، به عنوان مثال یک سایت ساختمان سازی، ممکن است نیاز به یک هفته مرخصی داشته باشند.

سخن آخر

تاری دید بعد از عمل آب مروارید می تواند به علت عفونت چشم،‌ التهاب و مشکلات شبکیه، شماره و یا جنس لنزی داخل چشم بعد از عمل باشد.

کلینیک چشم دکتر یادگاری ارائه کننده تمام خدمات مربوط به چشم شامل لیفت شقیقه، فمتولیزیک ،پتوز، بلفاروپلاستی، انحراف چشم، ضعیفی چشم و غیره می باشد. کلینیک ما با داشتن دکتری زبده و با مهارت و همچنین تیم متخصص و قوی یکی از کلینیک های مطرح در کشور است که شما می توانید با یکبار مراجعه و مشاهده مراجعین محترم و رضایت آنها از خدمات مجموعه ما، اطمینان حاصل کنید.
برای مشاوره رایگان یا گرفتن نوبت در درمان و زیبایی چشم کافیست با شماره ۰۹۱۲۰۶۱۷۹۷۳ با ما ارتباط برقرار کنید.