جوانسازی پلک با جراحی، مزوتراپی و لیزر

جوانسازی پلک با جراحی زیبایی پلک، مزوتراپی و لیزر اطراف چشم-min

چشم‌های ما حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند تا دهانمان. هنگام گفت و گوها، افرادی که هوشیار هستند، می‌توانند حرف‌های ناگفته، احساسات و نشانه‌های لازم را تنها با نگاه کردن به چشم‌هایمان دریابند. این به واکنش آنها در برابر ما در زمان‌های مکالمه کمک می‌کند. زمانی که چشم‌های شما شروع به افتادگی می‌کند یا بخاطر چین و چروک جا به جا می‌شوند یا بیشتر از این، از آنجایی که چشم‌های شما ممکن است نشانه هایدققسقس را برای دیگران نداشته باشند، فرستادن سیگنال اشتباه برای بقیه امری اجتناب ناپذیر است.

چشم‌های انسان همانند سایر قسمت‌های بدن در معرض نقایص ناشی از پیری قرار دارند. از آنجایی که نمی‌تواند فرایند پیری را کنترل کنید، می‌توان کاری فوق العاده برای چشم‌ها انجام داد؛ تا هر گاه جلوی آینه می‌ایستید، شما را به یاد روزهای جوانی بیندازد. نحوه‌ای که چشم‌های شما به نظر می‌رسند، می‌توانند بگویید که چقدر پیر یا جوان هستند؛ اما با راه‌های جوانسازی پلک، تمامی این موارد به دست فراموشی سپرده می‌شود.

جوانسازی پلک و پوست اطراف چشم بدون جراحی

راه‌های جوانسازی پلک و پوست اطراف چشم بدون جراحی

گاهی اوقات یک رویکرد ترکیبی برای بهبود تغییرات پلک بالایی طی زمان مفید است. در صورتی که بلفاروپلاستی مطلوب نباشد، تکنیک‌های غیر تهاجمی یا کم تهاجمی همراه با رژیم‌های موضعی مراقبت از پوست برای رسیدن به اهداف زیبایی شناسی بیمار در رابطه با جوانسازی پلک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درمان با لیزر (بلفاروپلاستی بدون جراحی) برای جوانسازی پلک

لیزرهای CO2 که به عنوان یک لیزر سوزاننده، با لایه برداری، کلاژن می‌سازد، پوست را ضخیم می‌کند و چین و چروک‌های ناحیه چشم از جمله پلک فوقانی را بهبود می‌بخشد. با توجه به این قابلیت برای لایه برداری و ضخیم سازی پوست، این روش گاهی اوقات به عنوان یک گزینه بدون جراحی برای از بین بردن پوست اضافی پلک‌های فوقانی و تحتانی کاربرد دارد.

ضخیم سازی پوست برای جوانسازی پلک

این روش پوست‌های پرچین و چروک پلک فوقانی را بهبود می بخشد و کمک می‌کند تا به آرامی پوست پلک فوقانی بالا کشیده شود.

ژل‌های تزریقی جهت جوانسازی پلک

با استفاده از ژل‌های ترزریقی با تکنیک کانول نوک تیز، کاهش چربی پلک فوقانی و دفورمیتی چارچوب A اصلاح پذیرند. ژل‌های هیالورونیک اسید، حجم را بصورت مناسبی باز می‌گردانند و مانند سایر ژل‌ها آب اضافی به ناحیه چشم جذب نمی‌کنند و ایجاد تورم نمی‌کنند.

تزریق چربی جهت جوانسازی پلک

چربی‌های خود فرد می‌تواند از طریق پیوند با انتقال چربی‌های خودی برای جوانسازی پلک تمامی ناحیه چشم و بهبود پلک فوقانی استفاده شود.

کرم دور چشم برای جوانسازی پلک

کرم‌های موضعی همراه با مواد سازنده مؤثر فعال یکی از اجزای مهم کرم‌های موضعی مراقبت از پوست روتین برای جوانسازی پلک چشم هستند.

جوانسازی پلک با جراحی

لیفت چشم تحت عنوان لیفت پلک نیز نامیده می‌شود. جراحی پلک یا یک روش جراحی زیبایی نیمه تهاجمی است که از طریق بهبود ظاهر کلی پلک‌ها عمل می‌کند. این روش جراحی چروک‌ها و افتادگی‌های پوست اطراف چشم را مورد هدف قرار می‌دهد و چین و چروک‌ها را نرم می‌سازد و در کل علائم پیری در نواحی اطراف پلک‌های فوقانی و تحتانی را اصلاح می‌کند.

هدف از بلفاروپلاستی چیست-min

هدف از بلفاروپلاستی چیست؟

با پیر شدن پوست انسان، ممکن است خاصیت کشسانی خود را از دست بدهد و کشش جاذبه ممکن است باعث شود تا اطراف پلک‌های فوقانی و تحتانی پوست اضافی تجمع پیدا کند. پوست اضافی تجمع یافته در پلک تحتانی اغلب باعث ایجاد چین‌هایی قابل رویت در این ناحیه و سپس پوست اضافی پلم فوقانی ممکن است روی مژه‌ها بیفتد و بنابراین موجب تداخل موقتی یا دائمی با بینایی شود.

هداف از لیفت پلک بهبود ظاهری آن است. در اصل جراحی برای منظورهای زیبایی انجام می‌شود؛ اگر می‌تواند به منظور بهبود دید افراد مسنی که افتادگی پلک فوقانی دارند که ممکن است دیدشان را تحت تأثیر قرا داده باشد، مورد استفاده قرار گیرد. که این کار برداشتن کیسه‌های چشمی برای صاف کردن پوست اطراف پلک‌ها و بیشتر از این است.
لیفت پلک برای کمک به نگه داشتن، از بین بردن تغییرات ایجاد شده در پلک طی زمان و بازگرداندن ظاهری طبیعی و جوان به چشم‌ها طراحی شده است.

مزایای لیفت چشم

مزایای بسیاری از انجام عمل لیفت چشم حاصل می‌شود. این مزایا شما را به فراتر از ظاهر طبیعی‌تان و فراتر از تصوراتتان می‌رساند. برخی از این مزایا شامل موارد زیر است:

  • لیفت پلک میزان کشش و پوست اضافی اطراف چشم را کاهش می‌دهد.
  •  لیفت پلک کمک می‌کند تا تمامی چربی‌های غیرضروری اطراف چشم‌ها که باعث افتادگی پلک می‌شوند، مجدداً توزیع شوند.
  • لیفت پلک ظاهر شما را جوان می‌کند.
  • لیفت چشم می‌تواند کمک کند تا دید شفافی و بدون تاری داشته باشید.
  • لیفت بر خلاف ظاهر افسرده‌ای که پلک‌های افتاده‌تان به شما می‌دهند؛ ظاهری هشیار برای شما ایجاد می‌کند.
  • همچنین لیفت پلک شما را از این مشکل که دیگران آن چیزی که چشم‌های شما می‌گوید و نمی‌گوید را اشتباه متوجه شوند، نجات می‌دهد.

لیفت پلک تا چه زمانی دوام دارد؟

لیفت پلک فوقانی می‌تواند از پنج تا هفت سال دوام داشته باشد؛ این در حالی است که لیفت پلک تحتانی ممکن است نیازی به تکرار تا عاخر عمر نداشته باشد. گرچه توصیه می‌شود که زمانی که به نظر رسید پلک فوقانی شما پس از انجام لیفت پلک، افتادگی پیدا کرد، بهتر است بجای انجام مجدد لیفت پلک، به فکر لیفت پیشانی باشید.

کاندیدهای لیفت پلک چه کسانی هستند؟

هر فردی که قصد لیفت پلک دارد، باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد؛ سیگار نکشد؛ هیچ گونه نقص یا بیماری جدی چشمی نداشته باشد؛ و نباید سابقه پزشکی‌ای داشته باشد که جراحی را دشوار کند.

انواع لیفت پلک

راه‌های مختلفی برای دسته بندی جراحی‌های لیفت پلک وجود دارد. گرچه سه روش کاملاً واضح آن در پایین آمده است:

• جراحی پلک فوقانی: این دسته از جراحی بصورت اصلی برای بهبود بینایی و ظاهر فرسوده ناشی از پیری یا ژنتیک، کاربرد دارد. این روش بر پلک فوقانی متمرکز است؛ می‌تواند ظاهری بازتر از چشم‌ها ایجاد کند و حتی عملکرد چشم‌ها را بهبود بخشد. برش‌ها بصورت استراتژیکی در این نوع از جراحی در چین پلک ایجاد می‌شوند.
• جراحی پلک تحتانی: این روش بر پلک تحتانی و چشم‌ها متمرکز است. در این روش بیشتر تمرکز بر از بین بردن چین و چروک‌های پوست اطراف پلک‌های تحتانی است؛ به علاوه این روش معضلات چشم‌های افتاده و شل را اصلاح می‌کند و بصورت کلی ظاهر آنها را نیز بهبود می‌بخشد. برش‌ها بصورت طبیعی در خط اطراف چشم‌ها محفی می‌شوند. در جراحی پلک تحتانی، چربی اضافی برای از بین بردن یا کاهش نحوه‌ای که کیسه‌های چشم به نظر می‌رسند، برداشته می‌شود.
• جراحی پلک دوتایی: جراحی پلک دوتایی شامل ایجاد یا ساختن چشم‌هایی با ظاهری پهن‌تر است.

همچنین ممکن است پزشک‌ها جراحی‌های لیفت پلک را در یکی از این دو گروه دسته بندی کنند:

• بلفاروپلاستی عملکردی: این روش به سادگی بصورت برداشتن پوست اضافی با هدف بهبود دید بیمار انجام می‌شود.
• بلفاروپلاستی زیبایی : نوعی از لیفت پلک که می‌تواند هم روی پلک فوقانی و هم تحتانی انجام شود.

عمل لیفت پلک

لیفت پلک معمولاً بصورت یک عمل سرپایی انجام می‌شود. این کار معمولاً به مدت ۴۵ تا ۲ ساعت طول بکشد که بستگی به این دارد که آیا در یک زمان چند جراحی انجام شود یا خیر. این عمل به داروهای بیهوش کننده موضعی یا عمومی در کنار آرام بخش نیاز دارد.

بیهوشی لیفت پلک

زمانی که جراحی روی پلک‌های فوقانی باشد، خطوط برش در امتداد خطوط چین پلک زده می‌شود؛ بافت‌های چربی محددا توزیع می‌شوند یا بصورت کامل همراه با پوست اضافی برداشته می‌شوند. سپس عضلات و پوست محکم می‌شوند و برش بسته می‌شود.
برای جراحی پلک تحتانی، ممکن است برش‌ها در داخل پلک تحتانی زده شوند و بسته به اینکه چه حالتی برای عمل مناسب باشد، چربی از کیسه‌ها زیر چشم برداشته یا مجدداً توزیع می‌شود و پوست اضافی برداشته می‌شود.
جراح ممکن است پز از جراحی نخ‌های بخیه قابل برداشتن به پلک بزند تا برش را با یک نوار ببندد.

مراقبت های بعد از عمل لیفت پلک

گرچه اکثر بیماران آنقدر احساس خوبی می‌کنند که به فعالیت‌های روزانه خود ادامه می‌دهند؛ اما توصیه می‌شود تا دستورالعمل‌های جراحتان را پس از عمل رعایت کنید. همیشه بهترین گزینه انجام دستورالعمل و توصیه‌های جراح زیبایی‌تان پس از هر عملی است. جراحی لیفت پلک بسیار ظریف و حساس است و نمی‌توان از مراقبت‌های مناسب پس از عمل و آزمایش‌های مکرر چشم پوشی کرد. در عمل لیفت چشم ممکن است نیاز باشد تا جراح شما اصلاحاتی نسبتاً ساده اما خاص انجام دهد، تا مطمئن شود که پلکهای درمان شده شما تا حدودی بهتر هستند.

در یک یا دو هفته اول پس از عمل جراحی لیفت پلک، ممکن است برخی از بیماران دچار کبودی‌های قابل رویت و تورم اطراف چشم شوند. در برخی دیگر ممکن است، پلک‌ها حتی بصورت عجیبی سفت‌تر از حالت عادی به نظر برسند. بیماران ممکن است حداقل یک یا دو هفته پس از جراحی نتوانند از لنزهای تماسی یا هرگونه مواد آرایشی استفاده کنند؛ بجز مواردی که پزشک ذکر کرده است. همچنین ممکن است که بیماران قادر به رانندگی نباشند؛ چرا که بینایی آنها ممکن است ۱۰۰٪ بهبودی نیافته باشد. عینک‌های آفتابی تیره نیز برای محافظن از چشم‌ها از آفتاب و باد، برای دوره ریکاوری توصیه می‌شود.

ممکن در حین چند هفته اول از ریکاوری، چشم‌های شما بیشتر خسته شوند و بسیار مهم است تا بگذاریم تا به اندازه نیاز استراحت داشته باشند، از فعالیت‌ها و سرگرمی‌هایی که ممکن است مانع ریکاوری و بهبود چشم‌هایتان شود، خودداری کنید؛ مانند نشستن پشت کامپیوتر برای طولانی مدت.
به بیماران توصیه می‌شود تا حدود یک هفته کامل را بدون انجام فعالیت‌های قدرتی برای بهبود مناسب از عمل جراحی سپری کنند. برای چند هفته، تنها باید بصورت پاره وقت کار کنند.

بصورت رایج به بیماران دستورالعمل‌هایی توسط پزشکشان داده می‌شود تا به مراقبت‌های پس از عمل از جمله داروهای که باید استفاده شوند. همچمیم، تاریخ و زمان آزمایش‌های بعدی به بیمار اطلاع داده خواهد شد.

تکنیک مزوتراپی چیست-min

تکنیک مزوتراپی برای جوانسازی پلک چیست؟

با توجه به اینکه این اتفاق در نقطه‌ای حساس رخ می‌دهد، این متود باید حساسیت و دقت بالایی داشته باشد و پزشک باید در انجام آن بسیار با احتیاط عمل کند. این تکنیک اطراف چشم‌ها، روش خوبی برای از بین بردن چین و چروک‌ها و سیاهی‌های اطراف چشم است؛ اما باید ذکر شود که این متود باید اطراف چشم‌ها بصورت مکرر انجام شود تا مفید و پایدار باشد.

هزینه مزوتراپی برای جوانسازی پلک

هزینه آن به نوع درمان و تعداد جلسات بستگی دارد.

نکاتی قبل از انجام مزوتراپی برای جوانسازی پلک

شما قبل از زمان مشاوره با پزشک برای مشاوره ملاقات خواهید کرد. احتمالاً باید از مصرف آسپیرین و سایر داروهای ضد التهابی به مدت یک هفته قبل از عمل خودداری کنید؛ زیرا این مسکن‌ها می‌توانند خونریزی و کبودی شما را در حین انجام این تکنیک افزایش دهند.

مزوتراپی و روش درمان آن برای جوانسازی پلک

حین انجام این تکنیک، ابتدا پزشک بی حس کننده‌های موضعی را به سطح پوست وارد می‌کند. بی حس کننده‌های موضعی واسطه‌های بی حسی هستند که برای از بین بردن احساس درد بصورت موقتی در ناحیه خاصی از بدن داده می‌شوند. پس از آن پزشک با یک سوزن باریک و یک سوزن کوتاه تزریق را به وسط پوست آغاز می‌کند. این تزریق‌ها در عمقی بین ۱تا۴ میلی متر انجام می‌شوند که بسته به شرایط و عمق دارد. در هر تزریق یک قطره به پوست تزریق می‌شود و برای دست یابی به نتیجه مطلوب به چندین درمان نیاز است. این روشی موقت است و بیمار باید تا حد ممکن مورد ویزیت پزشک قرار بگیرد و پوست خود را با تزریقات مکرر درمان کند. میزان تزریق و در نتیجه نتایج در افراد مختلف، متفاوت هستند. شاید میزان چین و چروک در یک فرد به میزان زیادی کاهش یافته باشد، اما در فرد دیگری کاهش چشمگیری قابل مشاهده نباشد. این متود برای افرادی با هر رنگ و پوستی مناسب است و تنها در حجم و تزریقات تفاوت دارند.

جوانسازی پلک و اطراف چشم با لیزر

لیزر ها از اهمیت بالایی در جوانسازی پلک تحتانی برخوردار هستند. لیزرها قادرند تا از کل پلک تحتانی لایه بردار کنند تا چین و چروک‌های عمیق را از بین ببرد، شل شدن پوست را بهبود می‌بخشد یا رنگدانه های خاصی مانند ملانین یا اکسی هموگلوبین را برای بهبود دیسکرومی هدف می‌گیرد. لیزرهای سوزاننده مانند لیزر CO2 و اربیم یاگ پر استفاده ترین نوع هستند. لیزرهای غیر سوزاننده مانند لیزر با رنگ پالس دار و Nd یاگ با طول موج بالا نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.
این لیزرها با ایجاد التهاب پوستی کار می‌کنند که متعاقباً ساخت کلاژن را القا می‌کند.

سخن آخر

جوانسازی پلک با کمک روشی مثل جراحی پلک بلفاروپلاستی، مزوتراپی، لیزر،ضخیم سازی پوست، تزریق ژل، تزریق چربی و استفاده از کرم دور چشم انجام می شود.

کلینیک چشم دکتر یادگاری ارائه کننده تمام خدمات مربوط به چشم شامل لیفت شقیقه، فمتولیزیک ،پتوز، بلفاروپلاستی، انحراف چشم، ضعیفی چشم و غیره می باشد. کلینیک ما با داشتن دکتری زبده و با مهارت و همچنین تیم متخصص و قوی یکی از کلینیک های مطرح در کشور است که شما می توانید با یکبار مراجعه و مشاهده مراجعین محترم و رضایت آنها از خدمات مجموعه ما، اطمینان حاصل کنید.
برای مشاوره رایگان یا گرفتن نوبت در درمان و زیبایی چشم کافیست با شماره ۰۹۱۲۰۶۱۷۹۷۳ با ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *