رینگ چشم برای درمان قوز قرنیه و نزدیک بینی

رینگ چشم چیست؟ رینگ چشم برای درمان قوز قرنیه و نزدیک بینی

کاشترینگ چشم یا رینگ گذاری داخل چشم یک روش جراحی برای قرار دادن یک رینگ پلاستیکی در لایه میانی قرنیه شما است. این کار می‌تواند برخی از مشکلات خاص مربوط به قرنیه شما را اصلاح کرده و باعث شود شما همه چیز را واضح تر ببینید.

چرا ممکن است به کاشت رینگ چشم نیاز داشته باشم؟

قرنیه چست؟

قرنیه خارجی ترین لایه چشم شماست. این لایه روشن و واضح است که جلوی چشم شما را می‌پوشاند. این لایه کمک می‌کند تا بقیه چشم شما از میکروب‌ها و زباله‌ها محافظت شود. همچنین به تمرکز نور به داخل چشم شما کمک می‌کند. بیماری‌های مختلفی می‌توانند به شکل قرنیه شما آسیب برسانند. اگر قرنیه شما شکل مناسبی ندارد، پرتوهای نور دقیقاً در جایی که باید تمرکز نمی‌یابند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است حتی هنگام استفاده از عینک نیز، بینایی ضعیفی داشته باشید. کاشت قرنیه به صورت دائمی می‌تواند این مشکل شما را برطرف نماید. اما اگر از نتایج عمل خود راضی نیستید، می‌توان آن‌ها را به وسیله جراحی برداشت.

کاربردهای کاشت رینگ چشم 

پزشک شما ممکن است کاشت رینگ چشم را برای درمان ضعف بینایی ناشی از کراتوکونوس توصیه کند. در کراتوکونوس، قرنیه شما به دلایل نامعلوم به تدریج مخروطی شکل می‌شود. پزشک شما همچنین ممکن است از کاشت رینگ چشم برای معالجه تغییرات حاشیه پلوسید استفاده کند. این مورد نیز بیماری دیگری است که در آن قرنیه به طور غیر طبیعی نازک می‌شود.

یکی دیگر از کاربردهای کاشت رینگ چشم، درمان نزدیک بینی است، که همچنین با عنوان میوپیا نیز شناخته می‌شود. اگر نزدیک بینی دارید، بدون کمک عینک یا لنزهای چشمی قادر به دیدن موارد در فاصله دور نیستید. در نزدیک بینی، پرتوهای نوری به جای آن که در شبکیه قرار بگیرد، در جلوی شبکیه قرار می‌گیرند. این مسئله می‌تواند به دلیل وجود شکل نامناسب چشم، قرنیه یا لنز چشم شما اتفاق بیافتد. اگر کاشت رینگ چشم برای نزدیک بینی است، ممکن است دیگر نیازی به عینک یا لنزهای تماسی نداشته باشید. در صورت وجود نزدیک بینی خفیف یا متوسط ، این روش ممکن است بهتر عمل کند.

کاشت رینگ چشم جایگزینی برای سایر روش‌هایی است که می‌تواند به اصلاح نزدیک بینی یا میوپیا کمک کند، مانند عمل جراحی لیزیک (لیزر در محل کاراتومیلوئیزس درجا) یا کراتوتومی رادیال که به اصلاح نزدیک بینی کمک می‌کنند. افراد غالباً تصمیم می‌گیرند که این مراحل را انجام دهند تا دیگر نیازی به استفاده از لنزهای طبی نباشد. هر یک از این روش‌ها خطرات و مزایای خاص خود را دارد. از پزشک خود بپرسید که چرا کاشت رینگ چشم ممکن است برای شما مفید واقع شود.

هر دو عمل لیزیک و کراتوتومی رادیال گاها باعث تورم غیر طبیعی قرنیه شما می‌شوند. این امر می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بینایی جدید شود. اگر این اتفاق برای شما بیافتد، پزشک متخصص شما ممکن است کاشت رینگ چشم را امتحان کند تا سعی کند قرنیه شما را تثبیت کند و برخی از تغییراتی که رخ داده است را اصلاح کند.

عوارض کاشت رینگ چشم

بیشتر افراد با کاشت حلقه قرنیه خود به خوبی عمل می‌کنند. اما عوارضی نیز ممکن است اتفاق بیفتد. عوارض احتمالی شامل موارد زیر است:

  • کراتیت
  • سوراخ کردن چشم شما
  • اکستروژن حلقه چشم شما (وقتی حلقه از قرنیه بیرون می آید)
  • تورم چشم
  • حرکت حلقه شما
  • شبح یا شب تاب
  • درد مزمن چشم
  • عفونت

همچنین این خطر وجود دارد که جراحی ممکن است بینایی شما را به همان اندازه که دوست دارید تصحیح نکند، یا ممکن است باعث ایجاد مشکل بینایی دیگری مانند آستیگماتیسم شود، در جایی که انحنای قرنیه نامنظم می‌شود. برخی از افرادی که کاشت رینگ چشم دارند ممکن است برای نتیجه بهتر به یک عمل جراحی تنظیمی نیاز داشته باشند.
خطر عوارض شما ممکن است بسته به سن، شرایط پزشکی دیگر و دلیل کاشت قرنیه شما متفاوت باشد. در مورد خطرات ناشی از کاشت رینگ چشم  از ارائه دهنده خدمات مراقبت چشم خود سؤال کنید.

چگونه می‌توان برای کاشت رینگ چشم آماده شد؟

از ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی چشم خود بخواهید که برای شما در مورد اینکه چه کار باید برای کاشت رینگ چشم انجام دهید، توضیح دهد. قبل از عمل سؤال کنید که آیا باید جلوی مصرف هرگونه دارو را بگیرید یا خیر. ممکن است لازم باشد بعد از نیمه شب قبل از روز عمل از خوردن غذا خودداری کنید.

ممکن است پزشک چشم شما بخواهد از وسایل مخصوصی استفاده کنید تا یک نور در چشم شما بدرخشد و قرنیه شما را معاینه کند. ممکن است لازم باشد که برای این معاینه چشم، چشم‌هایتان گشادتر شود. همچنین ممکن است به نقشه برداری کامپیوتری قرنیه  نیاز داشته باشید که به پزشک معالج مراقبت چشم شما اطلاعات بیشتری در مورد قرنیه شما می‌دهد.

در هنگام کاشت رینگ چشم چه اتفاقی می‌افتد؟

مراحل انجام کاشت رینگ چشم

با چشم پزشک خود در مورد آنچه در طول عمل جراحی اتفاق می افتد، صحبت کنید. جزئیات ممکن است تا حدی متفاوت باشد. در بیشتر موارد، فقط یک عمل درمانی در یک جراحی انجام می‌شود. به طور کلی، در طی مراحل این عمل:

  • بیشتر مردم هوشیار و بیدار هستند. ممکن است شما یک دارویی دریافت کنید تا به شما در آرامش بیشتر کمک کند. پزشک متخصص چشم ممکن است از قطره‌های بی‌حس کننده چشم و تزریق داروهای بی‌حسی استفاده کند تا اطمینان حاصل کند که هیچ احساس دردی ندارید.
  • ممکن است از بی‌هوشی برای خواباندن شما استفاده شود، اگرچه این امر رواج کمتری دارد. اگر این مورد باشد، شما عمیقاً در طول عمل جراحی خواهید خوابید و بعداً آن را به یاد نمی‌آورید.
  • جراح شما برش‌های کوچکی در لبه خارجی قرنیه شما ایجاد می‌کند.
  • سپس، او تونل‌هایی را در زیر لایه بیرونی قرنیه شما ایجاد می‌کند.
  • جراح شما قسمت‌های از رینگ را در این تونل‌ها وارد می‌کند.
  • او می‌تواند برش‌های ایجاد شده را با بخیه‌های بسیار ریز ببندد.
  • رینگ‌های پلاستیکی به صاف کردن و تغییر شکل قرنیه شما کمک می‌کند.
  • این امر به شما کمک می‌کند تا پرتوهای نوری در چشم شما در مکان مناسب متمرکز شوند و دید شما را بهبود بخشد.
  • ممکن است یک پماد آنتی بیوتیک برای چشم شما استفاده شود تا از عفونت جلوگیری کند.
  • چشم شما پانسمان و پوشانده می‌شود.

بعد از کاشت رینگ چشم چه اتفاقی می‌افتد؟

مراقبت بعد از کاشت رینگ چشم

از چشم پزشک خود بخواهید برای شما شرح دهد که بعد از عمل جراحی چه انتظاری باید داشته باشید. جراحی کاشت رینگ چشم به صورت سرپایی انجام می‌شوند. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید یک شب در بیمارستان بمانید. در بیشتر موارد، شما قادر خواهید بود در همان روز به خانه بروید. برنامه ریزی کنید که شخصی پس از انجام عمل شما را به خانه ببرد. اثرات بصری کاشت‌ها فوری است.

بعد از عمل ممکن است پانسمان یا لنز تماسی بر روی چشم شما قرار داده شود و ممکن است یک داروی ضد درد نیز دریافت کنید. یک نفر لازم است که شما را به خانه ببرد و سپس روز بعد به مطب جراح برگرداند. در طی این بازدید دوم، جراح چشم شما را معاینه می‌کند و برای جلوگیری از عفونت و کاهش التهاب، قطره‌های چشمی را تجویز می‌کند. ویزیت‌های پیگیری بیشتر، معمولاً هفته آینده و سپس در طول سال اول بعد از عمل مورد نیاز است.

در مورد مراقبت از چشم و داروها حتماً از پزشک چشم خود پیروی کنید. برای جلوگیری از عفونت ممکن است به مصرف قطره چشم با آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. ممکن است بعد از انجام عمل جراحی، چشم شما کمی درد و ناراحتی داشته باشد، اما باید بتوانید داروهای بدون نسخه ضد درد مصرف کنید. ممکن است شما نیاز داشته باشید یک روز چشم خود را با پانسمان بپوشانید. از متخصص چشم خود بپرسید که آیا فعالیت‌هایی وجود دارد که باید هنگام بهبودی از آن خودداری کنید یا خیر. از مالیدن چشمان خود خودداری کنید.

شما به مراقبت‌های دقیق پیگیری نیاز خواهید داشت تا ارائه دهنده خدمات مراقبت چشم شما بتواند ببیند آیا این روش مؤثر بوده است و شما را از نظر عوارض کنترل کند. ممکن است روز بعد از انجام عمل، قرار ملاقات داشته باشید. در صورت کاهش دید یا افزایش قرمزی چشم، تورم یا درد، حتماً به پزشک معالج چشم خود بگویید که بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهد.

ممکن است برخی از افراد بعد از کاشت رینگ چشم نیازی به پوشیدن لنزهای اصلاحی نداشته باشند. برخی دیگر ممکن است هنوز هم  به پوشیدن لنزهای طبی نیاز داشته باشند ، حتی اگر دید آن‌ها به طور کلی بهبود یابد.

سخن آخر

رینگ چشم یک روش جراحی برای قرار دادن رینگ پلاستیکی در لایه میانی قرنیه جهت رفع برخی از مشکلات قرنیه از جمله قوز قرنیه، نزدیک بینی می باشد.

کلینیک چشم دکتر یادگاری ارائه کننده تمام خدمات مربوط به چشم شامل لیفت شقیقه، فمتولیزیک ،پتوز، بلفاروپلاستی، انحراف چشم، ضعیفی چشم و غیره می باشد. کلینیک ما با داشتن دکتری زبده و با مهارت و همچنین تیم متخصص و قوی یکی از کلینیک های مطرح در کشور است که شما می توانید با یکبار مراجعه و مشاهده مراجعین محترم و رضایت آنها از خدمات مجموعه ما، اطمینان حاصل کنید.
برای مشاوره رایگان یا گرفتن نوبت در درمان و زیبایی چشم کافیست با شماره ۰۹۱۲۰۶۱۷۹۷۳ با ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *